Saturday, April 17, 2010

Kami Gemar Ayam Penyet!

Assalamualaikum..

Untuk entry yang pertama ni, aku nak bercerita pasal makanan yang menjadi kegemaran aku sekeluarga. Banyak sebenarnya makanan yang kitorang suka. Memandangkan ayah aku memang suka bawak kitorang berjalan-jalan ke kedai makan sejak kecik lagi..


Tadaaaa!!!Yang menjadi pilihan hati kami adalah Ayam Penyet. Kitorang selalu pergi Restoran Ayam Penyet yang dalam Wangsa Walk.. Kedai ni bukak setiap hari dari pukul 12 tengahari.. Ye..Amat menyukarkan untuk kami yang kadang-kadang pukul 11 pagi pun dah sebok nak cari makanan tengahari..hee..

Menu di atas adalah menu wajib kitorang. Ayam Penyet.. Emmm..Sedap!Hingga menjilat jari! Oleh sebab aku amat suka makanan macamni, sebab tu lah masa dekat Bandung haritu aku boleh jadi gila, merasa semua lauk-lauk yang terhidang atas meja..Wallawehh..Rasa nak pergi lagi sana. Makan!Makan!Makan!

Ini Lele Penyet..Lele adalah Ikan Keli..Kitorang jarang order. Sebab adik aku cakap tak berbaloi oder. Harga sama dengan ayam. Yee..dia memang kedekut -_-" Ayah aku pulak selalu oder daging.. Mak aku suka Pecel..Ala, Pecal sebenarnya.. Kakak aku? Dia yang perkenalkan tempat sebenarnya..(First time dia bawak tempat yang best!)

Ohh yee!Tidak dilupakan juga terong belado sebagai sayur tambahan..Walaupun dekat tepi-tepi menu utama tu dia dah letak salad dan timun. Sayuran tambahan perlu juga ada sebagai penambah selera..^_^



Ok, Sekian dulu entry pertama...Selamat Membaca lagi.. ^_^




Food Note: Sedang mencari dalam semua folder dalam komputer, gambar-gambar makanan yang memang dah sediaada banyaknye..



4 comments:

jfook said...

I don't like eggplant. :)

Nas said...

You must try it..Nanti u akan makan lagi banyak dari i.. :p

kembar_angah said...

tu yo sodap lagi yo...copek2 naik pangkek bole belanjo....tapi dlm byk2 cito pasal ayam penyet tu abg adee tanyo psl udang tu lah...kat mano ko mkn ado udang yg begitu byk dan bosau tu ahhh? sile jwb..

Nas said...

angah: yee..memang sodap..Along baru nek pankat pakse dia blanje! \0/ Ahha!Gamba udang itu adelah diambil masa dekat Hatyai.. Gambar ni staff aku yang ambik.Aku tumpang glemer je..kuikui